what goes around comes around.

karma is a funny thing
when you're at the lowest
it brings you up again
whne you're at the highest
it takes you down to earth
felar du någon kommer du att bli felad
är du självisk kommer du få se konsekvenserna
är du falsk kommer du sluta ensam
är du generös får du genvägar
är du ärlig har du en överblick
har du leenden kommer du vara rik
*  *  *
-synd bara att inte karma straffar alla utan bara vissa. men då kanske man ska se det som att om karman rör sig i dina kretsar har du varit extremt ute i fel eller rätt banor. och idag måste jag säga att karman var i mina kvarter, och även andras. då ska även nämnas att för mig var det positivt för en annan negativt.
en rödhårig tjej som idag var på gröningen med mig vet exakt vad jag pratar om här. -hah. så ja, försöker få en fin färg nu inför skolavslutningen som är i övermorgon och det är väl enda anledningen till att man håller på så. orkar inte egentligen *suck* alla dessa fixeringar som ska drabba en.. men idag har varit en bra dag största delen. kanske förutom ett telefon-samtal från en borttappad vän.
idag fick jag veta att en som brukade stå mig nära inte mår bra.. ett ex för att vara närmare bestämt. men det är inte min skyldighet längre att vara där.. förlåt men jag kan inte det längre.. inte efter vad som hände. det gjorde ju inte saken bättre att se honom senare när jag tog bussen hemåt.
vad som är läskigt är att det kändes inte som att någon tid hade passerat och helt plötsligt sitter jag vid det frukostbordet igen med en  baksmälla och en pojkvän som plåstrar om en och ber om ursäkt. vi stod varandra nära.. och det är läskigt att jag saknar det.. allt som hände var fel, egentligen. och det har jag insett nu efteråt.
men min poäng där var att jag kunde fortfarande veta exakt vad han tänkte. jag kunde se dte bara på hans kroppspråk; sättet att sitta, hur han spänner ögonen för att koncentrera sig, kniper ihop läpparna för att han har ett tufft beslut att fatta och öppnar och stänger händerna för att inte förlora förnuftet. han skulle bestämma sig själv för om han skulle gå efter dem som skadat hans bror eller strunta i det för egentligen förtjänade hans bror det..
det är läskigt.
men jag tror jag har kommit på vilken tatuering som jag vill göra nästa år. en fjäder på sidan av vänster handled. just på grund av att jag har alltid haft någon skyddsängel vid min sida, trots allt som hänt. och det är jag tacksam för. men också därför att ibland behöver man en guidande ängel.
image12
det blev långt denna gång men var tvungen att få ur mig det.
love-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback