en god fe eller elak drottning?



Visst känner jag skillnaden även om jag inte vill medge det för någon. Det är svårast att ljuga för sig själv  och därför kan jag inte blunda längre för denna önskan som etsade sig fast på min näthinna för så många månader sen. Den dröm som jag endast fick nudda vid på nyårsnatten 2009.


Den som jag sumpade för att testa gränserna. Prioriterade utan att riktigt veta vad jag gav mig in på. Oövervinnerlig, tror jag någon sade. Eller var det bara ett spöke som blåste genom rummet?!


Jag strävar men kämpar inte.
Eller ljuger jag nu igen?!


I denna värld finns inte endast vitt och svart. Det är en värld målad i gråskala. Så vilka mått ska man använda när man sorterar ut alla lögner från det förflutna som man på något sätt har omgjort till sanning i sitt egna psyke.


Jag vill inte tänka mer på det förflutna, allt det negativa. Allt jag behöver nu är vetskapen. Men nyfikenheten på framtiden kliar. Det kliar i den sjuka sidan så att jag snart blir galen. Och att balansera med en fot stadigt på jorden medans hjärtat flyger iväg någon annan stans är ju sjukt obehagligt. Det är just där som fällan finns har jag lärt mig. Det måste vara antingen eller. Så jag låter mig flyga några dagar och andra springa framåt.


Kompomiss med det goda och onda?!

Det är ju vad vi lärt oss från sagorna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback