skildringen hos ankungen.

Det du inte förstår.
Ser jag som vackert.

Vi lever i samma värld.
Men två helt olika verkligheter.
Det är inte förutsättningarna som skiljer
oss åt. Det är resonomanget.

Att ta en cigg nu kanske för dig
verkar korkat. Vem vill dö i förtid?
Förstöra sig själv.
Jag ser det som en räddning,
en nödvändighet i ett rätt
givet liv.

Du ser mig och tänker inte mycket.
Jag ser inte dig.
Jag är upptagen med mig själv.

Här kommer skillnaden..
Jag är för upptagen med att fundera, känna.
För att jag någonsin ska kunna se den verklighet
som du lever i.

Jag tänker..
Gör allt för att du inte ska se alla hemligheter
från min verklighet som gör mig till mig.
Allt som för så många andra är skrämmande.
Men för mig är det vackert.

För mig är det utopia.
Den enda räddning som jag kan se som
verklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback