the heart is a lonely hunter.



ensam idag.
eller ensam igår?

tiden står still för jag har ingen riktig uppfattning om vad som är verkligt eller ej. ibland kan verkligheten visa sig vara en dröm, så när jag slår upp ögonlocken är jag förvirrad och undrar om det är nu jag egentligen drömmer.

konfunderad? ja, jag med.

en drömmare önskar om en sak, en vaken människa något helt annat. och därigenom rubbas mitt sinne för vad jag egentligen ser framför mig. i hopp eller ej. vad är verkligt och vad är fiction. har jag kanske till och med hittat på hela min tillvaro?

vad är egentligen det mest rationella sättet att hanskas med insikten om hur allt du trodde var sant, allt du trodde var du bara är en stor fasad. du har ingen koll. så därför är det lättast att lista ut när ens eget mörker omsluter varenda cell. att gå tillbaka till början och försöka lösa ut alla knutar därifrån.

men lyckas jag? nja.. mjo. eller nej, jag vet faktiskt inte. för även om jag står still fortsätter omvärldens klocka att ticka. jag förlorar.

ensam idag.. eller ensam imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback