glaset är halvfullt



vad karaktiserar en pessemist?


är det att man fokuserar på de negativa sakerna
istället för de postitiva, kan det vara så enkelt?
för då är jag alltid pessemist när det gäller ekonomi.

har suttit och klurar på vad jag kommer tjäna ihop
ni i sommar, och vad jag förlorar på att inte arbeta
på fredagar. jag tänker inte på att att summan jag
får in är 6 gånger så stor som den jag förlorar. för
jag går ändå och tänker på det konstant, och eftersom
att jag kan få de pengarna struntar jag totalt i att
jag kan få lång-helg varje vecka. och slipper den
jobbiga fredagsfikan.

allt annat räknas bort just för denna lilla faktor.
jag kan jobba, men väljer att ha ledigt.
jag hade kunnat ha lite mer fickpengar, jag hade kunnat
shoppa det ena och det andra.. blablabla.

ni känner igen gången, wordvomit, som lindsay i mean girls
säger.

VARFÖR SKA GLASET ALLTID VARA HALVTOMT NÄR
DET KOMMER TILL PENGAR?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback