gör mig tam.

 





jag har gått igenom livet som en otämjbar vilde.
många har försökt komma långt innanför för att kunna
förstå varför jag varit så otämjbar.

de försökte men missade poängen.
jag var otämjbar för är man tam så är man beroende.

min största fasa.

jag har länge vägrat vara beroende av någon. känna att
jag behöver någon vid min sida. jag var vilden som stod
ensam, stark och obesegrad.

en person har mig nu tam. men det tog tid. och jag har lärt
mig att det räcker med en. jag gillar inte att vara en tam
vilde. motsatserna går inte att komponera.

jag är motsatsen till mig själv.
vild och tam.
sjuk och frisk.

jag gör mig så tam vid vissa stunder att jag vid andra kämpar
hårdare än hårdast för att ta mig tillbaka ut i vildmarken.

ta mig tillbaka dit jag hör hemma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback