söndagens sol:





06:33 i morse åkte vinglaset i golvet. glasskärvor och rött
vin ligger fortfarande kvar och lämnar märken efter sig.

men jag är ensam hemma, och har precis gått en morgonpromenad
i den heta solen och handlat hem lite nödvändigheter för mitt tillstånd.
2 speciella filmer, 2 cigarettpaket och en vitamindryck för ämnesomsättningen.

en fundering som dök upp när jag var ute och gick var vilken typ av
missbrukare jag är. för ja, det är jag. har ju fått höra några gånger
att jag borde vara mer vaksam eftersom jag har missbrukar-gener.
men jag är ingen missbrukare av knark eller så, även om jag har testat.

jag är en missbrukare av mig själv. min tid och självuppfattning.
jag missbrukar mitt omdöme och min status.
att jag missbrukar min framtid håller jag inte med om..

om man ska kolla på det realistiska: jag röker, fumlar med maten,
manipulerar lärare till högre betyg och dricker mig redlös då och då.
men passar inte denna beskrivningen in på rätt många tonåringar?!
varför skulle jag då vara så mycket värre?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback