2011-06-08

Det bubblar upp. Jag är uttråkad så sätter igång att sminka mig. Jag är inte lik mig själv men samtidigt är det mitt andra ansikte jag ser i spegeln. Eyeliner och ögonfransböjare.. allt ska på. Ett djupt andetag och jag tänder en cigarett. Intalar mig själv att jag står stadigt, inser samtidigt att jag hoppar på ett ben och försöker balansera, få någon sorts jämnvikt.

Som min vän Emelie har uttryckt det.. Som om en liten version av mig har lämnat kroppen.

Regnet piskar mot rutan, telefonen ringer. Men inga ansiktsuttryck förändras. Jag är sluten. Mitt andra jag är nämligen det. Det bryr sig inte om rätt och fel. Utan endast om impulser och nyfikenhet.

Jag blir överväldigad och låter vattnet rena mig igen. Svart, grönt och rött.. färgerna blandas i vasken och mitt ansikte har långa svarta ränder över sig.

Frågan är ju nu .. vem fan är mitt vanliga ansikte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback